SZVPR Kařez

09.09.2012 14:39

 

Roudňáci se sešli na zkouškách v Kařezu

9.9.2012 Kenny úspěšně složil zkoušky lovecké upotřebitelnosti SZVPR I.cena se 126 body (speciální zkouška z vodní práce retrieverů )

Od tábora v Roudné, se připravujeme na PZ (podzimní zkoušky - přinášení drobné pernaté a srstnaté zvěře).

Speciální zkoušky z vodní prace retrieverů byly neplánované, ale protože se konali blízko našeho bydliště, rozhodla jsem se, že se přihlásíme a zkusíme je. Nikdy jsme se na těchto zkouškách nebyli podívat, takže jsme se to učili jen podle řádu retrievrů. O týden dříve byla generálka, na které jsem zjistila o co vůbec jde a jak to má vše vypadat , měli jsme velké nedostatky, které jsme museli během  4 dnů dopilovat. Bylo to opravdu velmi náročné, 3x denně jsme s Kennym jezdili k rybníku s rákosím, kde jsem ho učila slídění v rákosí s dohledávkou pohozené kachny, které jsme střídali s přinášení 2 kachen z hluboké vody tzv.handling.

Ikdyž jsem na vše byla úplně sama,přesto se našla dušička,která mi radila,jak vše během tak krátké doby zvládnout, nebyl to nikdo jiný než hlavní výcvikář od RK pan František Kuneš se svojí manželkou. Tentokrát už po druhé jsem se u něj mohla přesvědčit,že pejskům opravdu velmi dobře rozumí a ví jak na ně. Před ním opravdu klobouk dolu.

Po 4 dnech tvrdého výcviku dostal Kenny jeden den volna a já konečně taky, moje slova zněla : naučili jsme se co jsme mohli a teď už to necháme jen osudu, ikdyž to neuděláme, aspoň si to zkusíme a příště to zvládneme.

V den zkoušek jsem byla strašně nervózní, což ze mě samozřejmě vycítil Kenny a poznali to i páni rozhodčí, kteří mi dali radu hned na začátek : Zahoďte nervozitu a uvidíte, že váš pes bude pracovat na sto procent. Takhle to jen na něj přenášíte.

Celkem se zúčastnilo 17 psů, kteří byli rozděleni podle čísla losu do 3 skupin. Mi jsem si vytáhli číslo 17 ( třetí skupina ).

Vrchní rozhodčí pan František Kuneš, další rozhodčí paní Jana Uriánková, pani Stanislav Uriánek,  Jan Šlouf,  Karel Stejskal, Stanislav Vodička a Jaroslav Gruber.

Z toho z čeho jsem měla největší strach,slídění v rákosí a handling jsme získali plný počet bodů.

Kenny mě doslova uzemnil,svým perfektním výkonem po celou dobu zkoušek. Ukázal mi, že práce se zvěří ho opravdu baví.

Byla a jsem na něj opravdu pyšná !!!

Za svojí snahu získal 126 bodů a tím úspěšně složil zkoušky SZVPR v I.ceněvýsledky

Než páni rozhodčí spočítali výsledky, dali jsme si super klobásku,kterou pro nás připravili členové mysliveckého sdružení Borecký Vrch Kařez.

S ostatními zúčastněními jsme zazpomínali na výcvikový tábor v Roudné a udělali společné foto, byla to opravdu příjemně prožitá neděle.